طراحی و ساخت مولد هیدروژن خودرو – افزایش قدرت و شتاب همراه با کاهش واقعی مصرف سوخت
Y60 نیسان پاترول
راه های ساده و عملی برای تقویت نیسان پاترول

به نام خدا

سلام دوستان عزیز... .

بزرگواری نموده و تا اطلاع ثانوی به نشانی زیر مراجعه نمایید:

www.pazhan.blogfa.com

از همکاری شما سپاسگزاریم

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   همانطور که قبلا خدمت شما عزیزان عرض کرده بودم برادرم راهی تهران شد تا با دوست و همکار مخترعش محمدامین در جلسه دفاعیه کشوری شرکت کنند... .

   محمدامین قبلا برای ثبت اختراع نیز اقدام کرده بود. اقدامات اولیه توسط ایشان صورت گرفت تا جایی که از طرف اداره ی ثبت اعلام شد دستگاه باید به تایید ایران خودرو برسد... .

   در ایران خودرو گفتند که برای تست یک و نیم میلیون می خواهند... محمدامین اعتراض کرد و گفت سه تا خودرو شامل پاترول، تندر و پژو برای تست هست و قبلا هم توسط خودمان تست شده و گفت که بیایید همین ها را تست کنید که با جواب "نه" مواجه شد و مسئولین امر در ایران خودرو گفتند که باید خودمان نصب و تست کنیم و پرداخت هزینه ی تست اجتناب ناپذیر است... .

   سرتان را درد نمی آورم خلاصه این آقا محمدامین ما هم که کم نیاورد و آخر سر مسئولین ایران خودرو را قانع کرد خودروهای آماده شده را بررسی کنند... .

   خلاصه با تلاش محمدامین در ایران خودرو و تلاش فرداد در زمینه ساخت و آزمایش یک مولد فوق العاده عالی روی پژوی 405  مسئولین محترم در ایران خودرو بزرگواری کردند یک بررسی ای کردند و نامه ی زیر را نوشتند... .

 

 

   هرچند در بند دو با توجه به عملکرد خودروهای ما طرح را به صورت ضمنی تائید کرده اند اما تائیدیه ی نهایی را همانطور که از بندهای 3 و 4 مشخص است منوط به آزمایش توسط دستگاه ساخته و نصب شده در ایران خودرو کرده اند... که درنهایت از ایران خودرو بخاطر همین مقدار همکاری صمیمانه هم بسیار سپاسگزاریم... .

   جلسه ی دفاعیه کشوری هم علی رغم سختگیری داوران که آن را هم به فال نیک میگیریم بسیارخوب برگزار شد... .

  

با تشکر – فرشید نیکپوری

 




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز...

   دوستانی که مولد هیدروژن می سازند به نکات زیر توجه کامل بفرمایند :

    از نمک طعام، سرکه و جوش شیرین و... که قبلا توضیح داده ام هرگز هرگز هرگز به عنوان کاتالیزور استفاده نکنید گاز سمی تولید می کنند... . فقط فقط فقط از هیدروکسید سدیم یا هیدروکسید پتاسیم استفاده کنید... .

   از جمع آوری گاز هیدروژن و اکسیژن در کپسول اکیدا خودداری کنید

   با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   تا امروز میانگین بازدید این وبلاگ حداقل ۲۱ و حداکثر ۶۰۰ و خرده ای نفر در روز بوده و همیشه یک عده از شما بزرگواران سوال می کنید که چرا اوایل در باره پاژن نوشته ای و بعد پاترول خریده ای و یا چرا نام وبلاگت پاژن است و از این دست سوالات... .

   خوب من یکروز تصمیم گرفتم یک خودروی شاسی بلند بخرم... خیلی اتفاقی با مبحث پاژن V6 در تالارهای خودرو آشنا شدم... .

   از قیافه ی پاژن خیلی خوشم آمد و عضو شدم و شروع کردم به سوال و پرسش و پاسخ... در آخر متوجه شدم که پاژن خودرویی است که با کمال سهل انگاری تولید می شود... ایرادات یک پاژن صفر کیلومتر طوری است که آدم تصور می کند یک بچه غول آن را برداشته و مثل جغجغه تکان داده (کنترل کیفیت) بعد تحویل مشتری داده اند... .

   یک عده زیادی از دوستان هم دلخوشی می دهند که پاژن هر ایرادی داشته باشد موتور و جعبه دنده اش عالی است و امکان ندارد خراب شود... این هم موتورش که سرسیلندر ترک برداشته :

 

   به جز کیفیت مونتاژ که به طرز عجیب و غریبی پایین است می توانید سایر ایرادات را از زبان مصرف کنندگان در سایت تی تی  بخوانید :

خیر از abs خبری نیست.
فعلا ۷۵km اول
۱. موتور رو دور حدود ۳۰۰۰ - ۲۵۰۰صدای تراکتور میده
۲. کیفیت منتاژ مثال زدنی نیست
۳. فرمون ماشین وقتی دور میزنم فرمون بر نمیگرده! و با ماشین بیشتر ا‌ز ۶۰km حرکت میکنم ماشین چپ و راست میشه.
۴. راهنما یا نمیزنه یا گیر میکنه (مال ۴۰۵ هست) 
۵. ماشین رو با صندلی و کنسول موسو سفارش‌ دادم ولی کنسول رو نداشتن گفتن ۲ هفته دیگه بیا برات ببندیم!!! ضمنا دست کدوم پدر آمرزیده ای روغنی بوده مالیده رو نیمکت عقب.
۶. شیشه بالا بر عقب خرابه
۷. ضبط صوت ماشین لق میزنه (البته اول سر جاش بود!) ۱ کلید بغل فرمون دیدم فکر کنم برای پرژکتور هست اونم داره در میاد
۸. ۱ صدای عجیب از زیر ماشین میاد نمیدونم چیه ۱ جور جیر جیر شبیه صدای پاترول هایی که روسشون کشیده شده
فعلا تو روز دوم هنگ کردم. من قبلا بلیزر داشتم بعد از سیو خورده ای سال مثل چی کار میکرد نمیدونم میتونم به این ماشین اعتماد کنم یا...    

 

امروز رفتم شرکت مرتب برای تحویل گرفتن پاژن . یه پاژن قرمز که سقف و کاپوت و درب قسمت بارش مشکیه . موقع سفارش صندلی های اونو موسویی سفارش دادم که به نظرم از صندلی های خودش بهتر بود .
وقتی داخل ماشین نشستم دیدم که صندلی عقب فرورفتگی ناجوری داره متوجه شدم که ابرش له شده !!!! دقت کردم دیدم که اصلا کمربند ایمنی سرنشین عقب نداره !!! یه نگاه دقیق تر کردم دیدم دستگیره شیشه بالابر حسابی لق می زنه !!!!! باندهای عقب بدون بسط رها شده . فرمون را که چرخاندم دیدم که فرمان تاب داره !!!! کاسه چراغای جلوش حسابی ماته . درو که قفل کردم دیگه نتونستم بازش کنم بعد فهمیدم که قفل درای جلو مشکل داره !!!! دو تا زه مانند دوطرف اتاق بالاش وجود داره که طرف شاگرد یه ضربه کوچیک خورده بود . زیر گلگیر طرف شاگرد صدا می کرد نگاه کردم دید م یه پیچ شوله !!!!! خلاصه که حسابی حالمون گرفته شد یه لحظه تصور می کردم که دارم ماشین دست دوم می خرم .
مسوول تحویل که اومد و مشکلات را بهش گفتیم . خیلی خونسر د گفت که هیچ ناراحت نباشید تمام این مسائل را بنویسید تا به قسمت تولید بگم تا حل کنه ؟؟؟؟؟؟؟ من که حسابی شوکه شده بودم شروع کردم به نامه نوشتن و گفتن ایراد که دوستان زحمت بکشندو درست کنند . موندم که اصلا چه جوری می خواستند این ماشین را تحویل بدند !!!!!
امیدوارم که موتورش مثل اتاقش نباشه !!!! نمی دونم شانس من اینجوری بود یا اصلا این ماشین کلا اینجوریه ؟؟؟؟
تلفن مدیر عامل را پیدا کردم زنگ زدم منشی برداشت و اجازه تماس نداد ولی گفت نامه بنویسید و شماره فکس داد تا ارسال کنم نمی دونم اصلا کار درستیه یا نه ؟

سند ماشين 89 است

ايرادهاي ماشين را كه تو نامه نوشته بودم حل كردند ولي بعد از اينكه ماشين را تحويل گرفتم بازم ايراد توش پيدا شد مخصوصا تو قسمت برقيش تمام پايه فيوز ها شل بود و اتصالات زير فرمون هم همينطور و اين باعث شد كه كولر و چراغهاي جلو و سيستم صوتي از كار بيافته منم رفته بودم خارج شهر و كلي دردسر كشيدم تا ماشين را رسوندم تهرون
ايراد ديگش فرمونش بود كه تو پيچ يكمرتبه سفت مي شد. قسمت برقيش را خودم درست كردم و فرمونش را دادم كارخانه امروز برام درست كرد مايع شيب سنجش هم كم كرده بود كه دادم همونجا برام پر كرد . دو تا دستگيره عقب هم به ستون پيچ كرد كه بدك نبود .
كمكهاش را هم عوض كردم و گازي كردم كه به نظرخودم وضعيت رانندگيش بهتر شد مال خودش روغني مزداييه و من گازي پاتروليش كردم
نكته ديگه اينكه وقتي 90 درجه باهاش دور مي زني فرمون به اين راحتيها به وضعيت عادي برنميگرده و خودت بايد سريع فرمون را برگردوني وگرنه حادثه ساز مي شه كه من با دوستان كه مشورت كردم گفتند اون به مرور زمان درست ميشه

در هر صورت بقيشو خدا بخير كنه من دوباره يه نامه ديگه به مدير فروش و مدير عامل دادم و گله كردم
نمي دونم كه تاثير داره يا نه ؟

   بهرحال ترجیح دادم یک پاترول بخرم و از انتخابم بی نهایت راضی هستم... با پاترول مسیرهایی را رفته ام که اگر با پاژن رفته بودم باید تا امروز ده ها بار جلوبندی و زیر بندی و نمیدانم سیستم تعلیق را تعمیر میکردم... اگر روزی کیفیت ساخت یا بهتر بگویم مونتاژ پاژن در حد حتی پراید شود سریعا یک قرمزش را خواهم خرید... .

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز...

   دوستان علاقه مند به پاترول توجه داشته باشند که پاترول موتور رونیز با پاترول سافاری متفاوتند و اشتباها مرسوم شده که به پاترول موتور رونیز می گویند سافاری... .

   پاترول موتور رونیز دقیقا مانند همین پاترول های معمولی خودمان است اما پاترول سافاری از لحاظ شکل ظاهری کمی متفاوت تر است موتورش هم همینطور... .

   این هم عکس پاترول سافاری که مشابه اش را میتوان در ایران هم پیدا کرد:

   تودوزی و امکانات رفاهی اش بهتر از پاترول معمولی است... موتورش هم قویتر است... سیستم فنرها لول است و ترمزها دیسکی خنک شونده اگر اشتباه نکنم... لوازم یدکی اش هم در ایران کمی سخت پیدا می شود و مانند پاترول معمولی انواع لوازم یدکی اش به وفور یافت نمی شود... .

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   هرچند گرمای موتور پاترول به سبب فن مکانیکی قوی که دارد زیاد بالا نمی رود اما همیشه مزایای استفاده از هود من را وسوسه میکرد تا راهی برای تبادل هوای زیر کاپوت با بیرون پیدا کنم. اگر یادتان باشد در مطالب قدیمی تر در مورد انواع هود یا همان هواکش روی کاپوت هم مطلب نوشته بودم... .

   برای ساخت هود روی کاپوت سه تا مشکل داشتم... اول اینکه در طراحی اش دچار وسواس شده بودم، دوم اینکه اصلا دلم نمی آمد کاپوت را سوراخ کنم! و سوم اینکه باید قالب سفارش می دادم که بسیار هزینه بر است و تازه ممکن بود در آخر هم آن چیزی که می خواستم نشود... .

   این بود که به فکر استفاده از فن افتادم... حالا مشکل پیدا کردن فن مناسب بود که بلاخره از اصفهان سفارش دادم فرستادند... یک فن ۱۲ ولت ۱.۶۸ آمپر ۶*۶ بلبرینگ دار با سرعت بیش از دوهزار دور در دقیقه و در ضمن ضد گرد و خاک...!

   خلاصه ی کلام اینکه فن را به یک خرطومی نسوز وصل کردم و به صورت آزمایشی زیر کاپوت نصبش کردم :

   برقش را هم از مولد هیدروژن گرفتم که با موتور روشن و خاموش می شود... ته خرطومی را هم فرستادم کنار اگزوز و با سیم محکم کردم... .

   استارت زدم... باد خنک شدیدی از انتهای خرطومی خارج شد که بعد از حدود فکر کنم ۱۵ دقیقه این باد خنک گرمتر و گرمتر شد... خلاصه آقا گرگه را بردم بیرون یک دور ده دقیقه ای تخت گاز زدیم با هم... وقتی ماشین درجا کار می کند صدای فن هم از داخل و هم از خارج مانند صدای موتور هواپیما شنیده می شود... .

   اما نتیجه... احساس می کردم ماشین به قول برخی دوستان وحشی تر شده... کمی سریعتر شتاب میگرفت و بهتر گاز میخورد وقتی هم برگشتم داخل پارکینگ و کاپوت را بالا زدم هوای زیر کاپوت مانند قبل داغ نبود... ابزار اندازه گیری دقیق ندارم ولی اگر بخواهم تخمین بزنم هوای زیر کاپوت یک چیزی حدود حداقل ۳۰٪ و حداکثر ۵۰٪ خنک تر از قبل بود... .

   بهرحال نتیجه اصلی در مسافت های طولانی تر مشخص می شود... از جمله توانایی فن که آیا در محیط گرم زیر کاپوت چقدر دوام خواهد آورد... در ضمن باید بروم خدمت استاد زمانی و علی آقا برای سیم کشی و نصب بهتر... .

   در مطالب قبلی در مورد اسپری WD-40 برای صداگیری و نرم کردن فنرها نوشته بودم... اثرش فوق العاده خوب است... .

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

(به روز شد)

   سلام دوستان عزیز... .

 

   دوستان عزیز فن بلبرینگ دار دور بالا را می توانید از سایت فروشگاه لوازم روباتیک که در قسمت پیوندهای وبلاگ نشانی اش هست خریداری کنید... .

 

   در مطلب قبلی در مورد نصب فن و تهویه ی هوای گرم زیر کاپوت مطلب نوشته بودم... همانطور که خدمت شما عزیزان عرض کردم نصب اولیه به صورت آزمایشی بود و چون نتیجه ی خوبی گرفتم تغییراتی در نحوه ی نصب اعمال کردم... .

   اول اینکه به جای یک فن دو فن را به صورت سری نصب کردم...  برای خروجی هوا هم از طرحی که در عکس زیر می بینید استفاده کردم...:

    یک توری فلزی جهت جلوگیری از ورود خار و خاشاک و احیانا حشرات در خروجی و همچنین ورودی نصب کردم... فن ها را هم در یک محفظه شبیه طرح خروجی قرار دادم و باز توری نصب کردم که محفظه سوای محافظت از فنها موجب کاهش صدای آنها هم می شود... .

   تهویه ی هوای گرم اطراف موتور همواره به عنوان یکی از راهکارهای افزایش توان خودرو مد نظر بوده که رایج ترین راه برای دستیابی به این هدف نصب هود است... .

   نصب اینگونه هودها که در تصاویر فوق می بینید سوای مشکلات طراحی و ساخت مستلزم سوراخ کردن کاپوت خودرو است... مشکلاتی از قبیل ورود آب باران و برف هم وجود دارد که البته قابل چشم پوشی ولی گاهی دردسر ساز است... لذا تصمیم گرفتم از سیستم تهویه به وسیله ی فن استفاده کنم... .

   هودهایی را که در تصاویر بالا مشاهده می کنید hood vent یا hood scoop می نامند... هودهای تخصصی تر هم داریم که مانند یک اینترکولر عمل می کنند و به نام shaker hood معروفند :

   در مورد اینکه قدرت تهویه ی فن هایی که نصب کرده ام در مقایسه با انواع هود که در بالا ذکر شد چقدر است مطمئن نیستم چون نصب هود در ایران زیاد مرسوم نیست و من تجربه خاصی در این زمینه ندارم اما در هر صورت بعد از نصب فن کاهش دمای زیر کاپوت به خوبی مشهود است... .

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

(به روز شد)

   سلام دوستان عزیز... .

دانلود فیلم کارکرد فن

   دیشب با یکی از دوستان پاترول سوار گپ می زدیم... در مورد سیستم تهویه ای که نصب کرده ام از ایشان سوال کردم تا از نظراتشان استفاده کنم که فرمودند باعث پایین آمدن آمپر آب می شود. موضوعی که من اصلا به آن دقت نکرده بودم...!

   امروز برای کار دو الی سه ساعتی در شهر رانندگی کردم و به آمپر آب توجه کردم... بله آمپر آب واقعا کمی پایین تر ایستاده بود... .

   قبل از نصب این سیستم ساده... آمپر آب در همین شرایط ترافیک شهری حد اقل سه میلیمتر بالاتر می ایستاد... .

   برای ساخت این سیستم ساده و کارآ لوازم زیر مورد نیاز است:

   ۱- فن بلبرینگ دار پرسرعت شش در شش یک یا دو عدد. هر عدد ۴۰۰۰ تومان. می توانید از لینک لوازم روباتیک که نشانی اش در قسمت پیوندهای وبلاگ هست خرید کنید... .

   ۲- خرطومی نسوز یک متر که من ۲ اینچی اش را خریدم چون با ابعاد فن ها متناسب است و متری ۸۰۰۰ تومان قیمت دارد... کش هم می آید!

   ۳- پیچ ۳.۵ میلیمتری بلند در صورتی که می خواهید دو فن را به صورت سری به هم نصب کنید... نوع مرغوبش دانه ای هزار تومان... ۴ میلیمتری ایرانی که کمی با زحمت داخل جای پیچ های فن می شود چهار عدد هزار تومان... .

   ۴- پولیکا و تور سیمی همه با هم حدود ۵۰۰۰ تومان... .

۵- بست کمری بلند برای بستن خرطومی و فنها به موتور و بست کمری کوتاه برای سیم کشی و هزینه های چسب و سیم و ارسال و تاکسی و ...!

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز... .

   بعد از درج مطلب قبلی رفتم یک سری به سایت تخصصی دو دیفرانسیل ها (پیوندهای وبلاگ) بزنم دیدم حسین آقای صاحب سایت، تعمیرگاه استاد زمانی در تبریز را در سایتشان معرفی کرده اند... که خیلی از این موضوع خوشم آمد چون تعمیرگاه جنرال به مدیریت استاد زمانی واقعا یکی از تک ترین و بهترین خدمات را ارائه می دهد... .

لینک مطلب در سایت مربوطه

 

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

(به روز شد)

   سلام دوستان عزیز...

   علی آقا که از اساتید و دوستان جدید بنده اند نوشته اند :

"من نفهمیدم که بالا خره شما هوای توی موتور رو به بیرون میکشی یا هوای سرد به داخل میریزید"

   علی آقا من هوای موتور را بیرون نمیکشم که... هوای گرم زیر کاپوت را تهویه می کنم که اطراف موتور خنک تر بشود... .

   یک طرح ساده هم دارم برای وارد کردن هوای خنک به داخل موتور... که انشاالله آماده شد توضیح کامل خواهم داد... .

   در ضمن علی آقا انواع موتور دیزل و بنزینی هم برای کاهش مصرف و افزایش قدرت نصب می کنند... .

 

   دوست عزیز دیگری در مورد استفاده از نمک طعام به عنوان کاتالیزور در مولد هیدروژن فرموده اند :

   "مگه سدیم هیدروکسید یجور نمک نیست پس چرا از نمک طعام استفاده نکنیم"

   دوست عزیز این واکنش الکترولیز نمک طعام است :

2H2O => ↑H2 + 2OH-             در کاتد
2NaCl => ↑Cl2 + 2Na+            در آند

   گاز کلر تولید شده در آند سمی و کشنده است... مواد زیر در الکترولیز گاز سمی و کشنده تولید می کنند :

   ۱- نمک طعام

   ۲- جوش شیرین

   ۳- اسید سولفوریک

   ۴- سرکه

   ۵- سولفات سدیم

   دوستان زیادی در مورد آسیب رساندن مولد هیدروژن به موتور خودرو سوال پرسیده اند که ضمن عرض پاسخ نه توجه این عزیزان را به این لینک جلب می کنم... .

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری
 

به نام خدا

   سلام دوستان عزیز...

   خوب بلاخره نتایج برگزیدگان جشنواره ی جوان خوارزمی اعلام شد که متاسفانه مولد هیدروژن در لیست برگزیدگان نیست... .

   ایرادات وارده از سوی هیئت داوران دو مورد بود... یکی اینکه قبلا در خارجه ساخته شده و نوآوری نیست و تکراری است و دوم اینکه موجب آلودگی هوا می شود... .

   قابل توجه است که در میان برگزیدگان طرح هایی نظیر "نمکدان هوشمند" و تعداد قابل ملاحظه ای "روبات فوتبالیست" ملاحظه می شود... خوب مولد هیدروژن که کم اهمیت تر از نمکدان هوشمند نیست... تکراری تر از روبات فوتبالیست هم نیست... .

   در مورد اینکه هوا را آلوده می کند فقط در یک سایت خارجی یک نفر این مطلب را نوشته و تصمیم دارم آقا گرگه را ببرم معاینه ی فنی یکبار با مولد و یکبار بی مولد ببینم در کدام حالت آلاینده ها بیشتر است... .

   در مورد تکراری بودن هم خوب تقریبا تمام طرح های جشنواره تکراری است به جز برخی طرح های هنری که زاییده ی ذهن هنرمند است... .

   جالب اینجا است که ایران خودرو طرح را در ایران "نوآوری" ذکر کرده... کار کرد موثر مولد هیدروژن هم یک امری است که به صورت جهانی اثبات شده است... حداقل روی خودروهایی که ما نصب کرده ایم به خوبی جواب داده که به عنوان مثال توجه شما عزیزان را به گفتگوی من با یکی از دوستان گرگ سوار جلب می کنم :

   - ...وپاترول دودر من16تا 18 لیتر مصرف میکنه...

   - ...فرزین جان لطفا در مورد مصرف پاترولتان بیشتر توضیح بفرمایید...

   - ... از مگنت شیموتو استفاده میکنم ولی تاثیری رو مصرف نداشت
کاربرات کاملا سرویس باقطعات اصل ژاپن
روغن20-50 بهران تکتاز وفیلترهوای سرکان وفیلتر روغن تعویض شد
بادجلو 29 عقب 34 رینگ8 ولاستیک10-15
پمپ بنزین برقی و هیدرولیک وفن فابریک سالم(که رو مصرف موثرن)
درجه حرارت هوا 29 درجه ولی از کولر استفاده نشد
مسیر:اتوبان تهران اصفهان
مسافت 373 کیلومتر
60 لیتر مصرف شد یعنی 16 لیتر در 100کیلومتر هر دفعه باک به آرامی وبا دقت لب به لب پر شد
سرعت 100تا 110 گاهی تخته گاز
(استانداردهای محاسبه مصرف سیکل ترکیبی رعایت نشده)

   - ... از پاسخ دقیق شما خیلی ممنونم... من هم پاترول دو درب دارم... اولین بار مصرف دقیق را در مسیر تبریز بانه اندازه گرفتم... تا بوکان راه شیب یا سربالایی خاصی ندارد... میانگین مصرفم 15 لیتر در 100 کیلومتر بود... از سقز تا بانه راه سربالایی و گردنه است و باید با دنده سنگین و پرگاز راند که میانگین مصرفم را 0.9 لیتر افزایش داد یعنی از تبریز تا بانه شد هر صد کیلومتر 15.9 لیتر... به نظرتان خوب است؟

   - ... بنظر من که مصرفت خیلی خوبه وماشینت تنظیمه وبهتره به برگ گل دست نزنین ... .

   البته من به دلیل ممنوعیت حرفهای تبلیغاتی در سایت تخصصی دو دیفرانسیل ها به نصب مولد روی آقا گرگه اشاره نکرده ام... که از این بابت از این دوست عزیز هم عذرخواهی می کنم... .

   شاید علت رد شدن طرح در جشنواره آلایندگی آن باشد... که انشاالله به زودی از طریق معاینه ی فنی معلوم خواهد شد... شاید هم علت دیگری داشته باشد که از مخیله ی ما خارج است و نمی دانیم... .

   خوشبختانه اداره ی ثبت اختراع مرجع تایید را ایران خودرو لحاظ کرده که طبق نامه ای که تصویر آن قبلا به حضورتان تقدیم شد ایران خودرو طرح را به قول معروف اوکی کرد و تولید انبوه را منوط به تست مجدد نمود (پرداخت یک و نیم میلیون تومان) که از عملکرد دستگاه با تکیه بر آزمایشات انجام شده اطمینان خاطر داریم... .

   البته بچه ها از جشنواره دست خالی هم برنگشتند... در استان اول شدند و در تهران هم نفری یک کوله پشتی هدیه گرفتند که از مسئولین جشنواره بسیار سپاسگزاریم... .

   در خاتمه صحبتی نمی ماند جز یک تکلیف که عبارت است از آرزوی قلبی برای موفقت عزیزان برگزیده در جشنواره ی جوان خوارزمی... .

با تشکر - فرشید نیکپوری




تاریخ: یک شنبه 3 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط فرشید نیکپوری

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 452
بازدید کل : 31953
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



براي نمايش تصاوير گالري كليك كنيد


دریافت كد گالری عكس در وب

بشنو از ني...
خطاطي نستعليق آنلاين
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت





Powered by WebGozar

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools

اشتراک و ارسال مطلب به:
یاهو مسنجر بالاترین فیس بوک دنباله فریندفید ایمیل خوشمزه کلوب تویتر گوگل باز

پرديس باكس